onsdag 17. mars 2010

Konkurranse

Jada æ skjæmmes! VELDI! Må bare si det me engang, sånn at alle skjønne at det her bli ALDRI å skje igjen! Å æ repetere ALDRI! Etterført av flere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Joda "Prosjekt Kjeller" e igang, å æ e foreløpig fornøyd me kveldens innsats.
Å æ vet at æ IKKE e aleina om detta, æ VET at det e flere av min sort der ute.. 
Men selvfølgeli, grensa demmes går sikkert WAY før min, visst æ kan kalle det grense.. 
Grense til latskap passe kanskje bedre!
Eller kanskje æ kan kalle det førr en slags Fobi?? Angst?? Skrekk??
Joda, i kveld har æ faktisk rydda tomflaske, som e blitt bært ned i kjellern, 
i stedet før til pantemaskin på butikken som vi e nesten hver dag på!

Æ trur æ lide av en slags tomflaske-skrekk.. eller panteskrekk!
Ser hvert fall sånn ut etter korsn kjellern vårres ser ut! 

Men nu e æ igang, å idag har æ samla ørtåfjørti bærenett me tomflaske i søppelsekka!
Så mens æ nu sett her å skjæmmes over kor sløv det går an å bli  
(det ska sies at oppsamlinga har vart sia vi fløtta inn her i desember 07- 
ikke førr at æ trur det gjør saken så mye bedre førr min del :P),  
så fant æ ut at æ sku lage en konkurranse ut av det! 
Bare førr å ta hele fokuset bort fra den rotate kjellern vårres!


Det konkurransen går ut på, e rett å slett at du ska gjette kor mye tomflaske-pant vi har samla opp :)
Den som gjette nærmest tall eller korrekt tall ska virkeli få en premie førr det :D
Det eneste æ innrømme e at æ faktisk fylte tilsammen 24 søppelsekka!!! 
(JADA Æ SKJÆMMES!! :))
Trekninga av konkurransen vil bli når æ har fått panta alt! 
(Hjelpe mæ, æ grue mæ! Nåkka så flaut)

KOR MYE TRUR DU DET E I PANT ???
For de som ikke har egen blogg:
Send mail til: taskheim@gmail.com

 

Har du ett rom i huset som bli brukt til lagring av "rot" ??? 
Eller lide du av samme "panteskrekken"??


Minne om trekninga av GIVE AWAYen min som e i morra, så enda mulighet å melde sæ på der :)


post signature

17 kommentarer:

♥ Linnie ♥ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
♥ Linnie ♥ sa...

Beklager, jeg klarte å slette innlegget, trodde det gikk å redigere det, da jeg bomma på tallene *flau*

Men kopierer jo alltid før jeg trykker post.

Så here we go again.

Ups!!! Hihi ;D
Deja vú for meg dette her :)

Been there, done that.
Glemmer aldri hvor flaut det var å gå mellom bilen og pantemaskina med søplesekk på søplesekk, mens mannen sto og panta, alarmen ula pga det ble fult bak maskina, og kassadamene sprang på skift for få satt unna flaskene vi panta...
*Rødmer enda bare jeg tenker på det*

Jeg vil tippe dere har rundt 2500 kr i pante-penger av de flaskene der, minst. Hihi :)

Ønsker deg ei god natt, og kan ikke hjelpe for at jeg lurer litt på om du teller tomflasker før du sovner i kveld, istedenfor sauer ;D

Klemmer

Fro (Idyll på landet...) sa...

Skal si det er litt av en jobb du har fått unna, da! Tja...ikke lett å gjette, men jeg sier kr 2760,-

Ha en strålende dag!
Klem

Anonym sa...

Hehe.lider av samme syndromet jeg også.men vi har et fjøs som vi slenger alt rot og tomflasker uti.sist vi pantet kom summen på 1734 kr.ei skikkelig sparebøsse sier jeg:)
jeg tipper dere har pant 1650 kr.
gleder meg til å høre.klem

Kathrine H sa...

Hehe, jeg tipper på 2050,- ;o)

Bettum Villa sa...

Jeg tipper vel heller rundt 1400 kr.. Lykke til! :)

Unknown sa...

Hm, jeg tror det blir 2567,- av panten til slutt! Vi har en kasse her hjemme til pant som tømmes når den blir full. Og Jeg får flasker og bokser av Ma & Pa som jeg kan pante, mot at jeg tar med meg vinflasker og kaster dem der de skal. Alle våre pantepenger går til bryllupsreisen vår, og vi hadde i sommer over 3500,- etter 5-6 mnd sparing! Er litt spent på hvor mye som er i boksen denne gangen, men vi putter pengene på en blikkboks med pengehull, så vi ikke kan få ut pengene før vi tar ibruk boksåpneren...

Her hos oss har papp en større tendens til å samles opp enn tomflasker... =D

Linda M. Ingebrigtsen sa...

Den hær må æ bare gjette på :) æ trur 3976,50

Christel (scrappeberta) sa...

æ tippe sånn ca 2400,- kjekk sparing d ;)

Lykkehjemmet sa...

Milde måne, så mange tomflasker da!!
Jeg synes det er så flaut om vi panter mer en 3 vanlige poser:)
Jeg tipper 3600kr:)
Blir moro å se hva resultatet er:)
Klem Mona

Mariann sa...

Hehehehehe dette må jeg bli med på.
Din fobi kan vise seg å bli min seier, hehehehe må se positivt på det. Jeg tipper nærmere 3600 og kanskje enda litt mer.
Lykke til med pantingen og ha en strålende dag

ussamor sa...

hei
artig at du smeller til med ein konkurranse ,så her må eg bare slenge med eit svar.
Tippar kr 2150

Tone Marie sa...

jeg tror det blir på 2700 kroner! lykke til ! HAHA

Anita sa...

Om jeg ikke er for sen, tipper jeg: 1521 kroner.

Så fin blogg du har. Jeg melder meg som følger av bloggen din.

Har ikke egen blogg men legger igjen mailadressa mi og håper på vinnerlykke.

Hilsen Fama
anihaarb@online.no

Bournonville sa...

jeg tror jeg vil gætte på 1600. og hold da op en samling flasker.

Kh Sara

the Folding chair sa...

oi - *ler litt*
Jeg tipper 2879 kr i pant. Hehe, får følge med deg og se når du er ferdigpanta ;)

Blir herlig med mer plass i kjelleren da!

Kjersti sa...

Haha, du, e du bynt??
Æ ser dæ før mæ der du fær fra butikk t butikk før å pante.. tihi!!
Bare du å kom en mandag så ska æ å Ella fixe en kaffe eller et glass saft t dæ mens du pante :D

Æ prøve mæ på ei gjetning: 2784,50.

Fremhevet innlegg

Prosjekt nystue - vindusforinge og høstkulde

Uka e godt igang, og høsten har virkelig slått til.. Både skjerf å tjukkere jakka e tatt frem.. og vedfyring e blitt ett lite must i hverda...

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails